2.17.2018

Технології і освіта


Недавнє дослідження, проведене Організацією економічного співробітництва та розвитку (OECD), виявило, що технології не підвищують результативність освітнього процесу.
В ході вивчення питання було розглянуто вплив технологій на результати міжнародних тестів, таких як PISA, що проходять в понад 70 країнах світу і перевіряють навички цифрової грамотності. В результаті з'ясувалося, що використання техніки не покращує результати, а швидше негативно впливає на них. В середньому, діти, які часто користуються гаджетами в школі, показують більш низькі показники. У той же час, найкращий результат показав Сінгапур, де технології впроваджуються в освіту з великою обережністю і використовуються не так часто. 
Директор Департаменту освіти і професійної підготовки OECD Андреас Шляйхер зазначив, що дослідження не повинно послужити причиною, щоб  відмовитися від технологій в школах. Швидше воно зобов'язане спровокувати пошук більш ефективних методів їх інтеграції.

Вчителі повинні бути готові до роботи в умовах цифрового суспільства. Це означає, що успішно реалізовувати сучасні освітні моделі можуть лише певним чином підготовлені та мотивовані вчителя. Згідно зі стандартами ISTE, учитель цифрового суспільства повинен володіти 7 ключовими наборами компетенцій:
Бути готовими до безперервного самонавчання. Вибудовувати особистий простір безперервного самонавчання (Personal Learning Environment)
Бути готовим брати на себе цифрове лідерство. Вміти організовувати взаємодію між учасниками навчального процесу на основі цифрових технологій. Сприяють наданню широкого, надійного і безпечного доступу до цифрових технологій учням.
Бути громадянином цифрового суспільства. Формувати в учнів культуру використання цифрових ресурсів, допомагають їм набути досвіду коректної і відповідальної поведінки в мережі.
Бути організатором навчання у співпраці. Вміти співпрацювати з колегами і учнями на основі можливостей сучасних цифрових технологій.
Бути фахівцем в області педагогічного дизайну. Розробляти на основі цифрових ресурсів реальні життєві ситуації, вирішення яких сприяє розвитку учнів.
Бути фасилітатором. Формувати в учнів культуру відповідального ставлення до навчання, розвивати у них уміння займатися проектною діяльністю.
Бути навчальним аналітиком. Вміти приймати рішення на основі аналізу даних, отриманих в процесі взаємодії між учнями в цифровому середовищі.
Інвестування в сферу освіти і, зокрема, в освіту педагогів дозволить технологіям знайти своє місце в освітньому процесі. Необхідне розуміння того, як впроваджувати ті чи інші інновації так, щоб вони надавали позитивний ефект, при цьому уникаючи ризику завдати шкоди якості освіти. Марк Такер, президент Національного Центру Освіти і Економіки (NCEE), стверджує, що неможливо отримати позитивного ефекту від технологій, поки не почнуться великі інвестиції в освіту вчителів, не зміняться стандарти оцінки результативності учнів, формування розкладу і підхід до тестування і екзаменації. Це системна проблема, яку не вирішити без системного підходу.

Немає коментарів:

Дописати коментар